GR | EN
16/04/2014

Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θέτει σε κίνδυνο την αεροπορικη σύνδεση απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών


Το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει σε διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, που χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων και, δυνητικά, τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, της Καλαμάτας, της Νέας Αγχιάλου και του Αράξου. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Ρόδου, της Κω, της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Μυτιλήνης, της Σκιάθου και της Σάμου και δυνητικά, τα αεροδρόμια της Χίου, της Καρπάθου, της Νέας Αγχιάλου και της Λήμνου. Στο πλαίσιο του Κανονισμού 1008/2008 για την εξυπηρέτηση νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας στις εξής αεροπορικές γραμμές: Αθήνα-Σκιάθος, Θεσσαλονίκη-Σάμος, Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη-Χίος, Λήμνος-Μυτιλήνη-Ρόδος, Λήμνος-Μυτιλήνη-Σάμος-Ρόδος, Ρόδος-Καστελόριζο, Ρόδος-Αστυπάλαια, Ρόδος-Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη-Ικαρία, Αλεξανδρούπολη-Σητεία, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα. Οι συγκεκριμένες γραμμές είναι μεταξύ ή αφορούν τουλάχιστον ένα από τα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια.

Δεδομένου ότι ο νέος ιδιώτης κάτοχος των αεροδρομίων αγοράζει πακέτο όλα τα γειτονικά περιφερειακά αεροδρόμια (πρώτο πακέτο αεροδρόμια βόρειας Ελλάδας με Χανιά – πακέτο δεύτερο: αεροδρόμια Αιγαίου) και θα μπορεί να περιορίσει την ανάπτυξη μερικών από αυτά για να ευνοήσει άλλα ή ακόμη και να κλείσει κάποια από αυτά για να ευνοήσει την ανάπτυξη γειτονικών τους αεροδρομίων, ερωτάται η Επιτροπή: Είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό 1008/2008 η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε πακέτα που περιλαμβάνουν γειτονικά μεταξύ τους αεροδρόμια δεδομένου ότι μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη σύνδεση απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών;

Σκεφτείτε πριν εκτυπώσετε | Τοποθετήστε στους σελιδοδείκτες σας | Sitemap