σε , , ,

Επιχειρηματικό Έγκλημα και Κυβερνητική Συγκάλυψη στο Λιμάνι του Πειραιά

Αθήνα, 6 Μαΐου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κρ. Αρσένης & Φ. Μπακαδήμα:  «Επιχειρηματικό Έγκλημα και Κυβερνητική Συγκάλυψη στο Λιμάνι του Πειραιά»
  • «Παράνομη και επικίνδυνη για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων η επέκταση στο λιμάνι του Πειραιά» καταγγέλλουν από κοινού οι βουλευτές του ΜέΡΑ25 Β’ Πειραιά, Φωτεινή Μπακαδήμα και Δυτικής Αθήνας, Κρίτων Αρσένης.
  • Χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση και εν μέσω πανδημίας, η COSCO – ΟΛΠ προχωρά τους τελευταίους δύο μήνες στην κατασκευή νέας προβλήτας.
  • Συνήγορος του Πολίτη, Περιφέρεια Αττικής, Δήμος Πειραιά, τοπικοί και περιβαλλοντικοί φορείς ζητούν να σταματήσουν τώρα τα έργα.
Στις 30 Απριλίου 2020, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντούσε στην επιστολή του Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη ότι «το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται έχοντας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις και εγκρίσεις που απαιτούνται». «Να μας εξηγήσει, λοιπόν, ο Υπουργός πώς ξεκίνησαν τα έργα στη νότια πλευρά του λιμανιού χωρίς την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είναι προαπαιτούμενη, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό  κανονισμό», ρωτά η βουλευτής Φωτεινή Μπακαδήμα, στην κοινή ερώτηση που κατέθεσε για το ζήτημα με τον βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη, ζητώντας την παύση των εργασιών καθώς και τα έγγραφα που αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς του Υπουργού.

«Ο Δήμος Πειραιά, από τον Ιανουάριο του 2020, αμφισβητεί τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του ΟΛΠ και ζητά αναθεώρηση, προτείνοντας, μάλιστα, λύσεις, αλλά η κυβέρνηση δεν ακούει ούτε τους εκλεγμένους εκπροσώπους μπροστά στα επιχειρηματικά συμφέροντα», αναφέρει ο Κρίτων Αρσένης και προσθέτει πως τα αιτήματα ήταν πολύ συγκεκριμένα και αφορούν στην κυκλοφορία οχημάτων, την αντιμετώπιση αερίων ρύπων, τη διάθεση των βυθοκορημάτων, την αντιπλημμυρική θωράκιση, την ηχορύπανση, τη διάνοιξη αστικών διεξόδων προς το θαλάσσιο μέτωπο και τη σύσταση μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου. Τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει υλοποιηθεί, αλλά ο ΟΛΠ προχωρά στην κατασκευή της προβλήτας.

Στο δυσοίωνο παζλ για το μέλλον του Πειραιά και του Σαρωνικού προστίθενται η σωρεία καταγγελιών από τους κατοίκους της περιοχής, αλλά και από περιβαλλοντικές οργανώσεις, που μιλούν και για ρίψη επικίνδυνων απορριμμάτων από την παράνομη κατασκευή μεσοπέλαγα. Άλλωστε, η κίνηση «Ενεργοί Πολίτες Α Κοινότητας – Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή» έχει επισημάνει ότι η μέτρηση ατμοσφαιρικών εκπομπών γίνεται με τρόπο που να εξυπηρετεί τον ΟΛΠ και δεν αντανακλά τις επιπτώσεις της δραστηριότητας της COSCO στο λιμάνι. Αντί επιστημονικών μελετών, ο ΟΛΠ παρουσιάζει εκτιμήσεις, τις οποίες δεν βασίζει καν στις μετρήσεις από το σταθμό ελέγχου ατμοσφαιρικής ρύπανσης που λειτουργεί ο ίδιος. Δεν προβλέπει ούτε την παρακολούθηση επικίνδυνων καρκινογόνων σωματιδίων, των οποίων η μέτρηση είναι υποχρεωτική από την Ε. Ε. Για τον αυθαίρετο, επικίνδυνο και παράνομο τρόπο που λειτουργεί στο λιμάνι η εταιρεία, οι κάτοικοι έχουν προσφύγει επανειλημμένως στα δικαστήρια.

«Η ζωή και υγεία των κατοίκων, η προστασία του περιβάλλοντος και της πόλης του Πειραιά είναι τα μόνα ασφαλή κριτήρια για την έγκριση ή όχι των κατασκευαστικών έργων», καταλήγουν οι δύο βουλευτές του ΜέΡΑ25 και ζητούν από την κυβέρνηση να σπάσει την ομερτά γύρω από την COSCO-ΟΛΠ Α.Ε., να σταματήσει τα έργα επέκτασης και να σεβαστεί τη δημοκρατία. «Η συντεταγμένη πολιτεία έχει καθήκον να διασφαλίζει τα δικαιώματα, όχι να τα παραβιάζει η ίδια προς όφελος των επιχειρηματικών συμφερόντων». 

Γράφτηκε από Κρίτων Αρσένης

Ψήφισε για το Άρθρο που μόλις διάβασες

0 ψήφοι
Upvote Downvote

Όλα στο φως επιτέλους, για το νέο λιμάνι στην Ελευσίνα

Στο Ακρόαμα για την ΑΓΕΤ και το Βόλο